Τετάρτη 15 Οκτωβρίου 2014

Το Νόμπελ Ειρήνης 2014


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Το Νόμπελ Ειρήνης 2014 στον Kailash Satyarthi και τη Malala Yousafzai. Μια σημαντική αναγνώριση των δικαιωμάτων του παιδιού

Το Νόμπελ Ειρήνης 2014 στον Kailash Satyarthi και τη Malala Yousafzai.
 Μια σημαντική αναγνώριση των δικαιωμάτων του παιδιού. Η Σουηδική
Επιτροπή απένειμε το Νόμπελ Ειρήνης 2014 στον Kailash Satyarthi και τη
Malala Yousafzai. Δύο ανθρώπους που αγωνίστηκαν ενάντια στη παιδική
εργασία και εκμετάλλευση και για το δικαίωμα των παιδιών στην εκπαίδευση.
Ανακοινώνοντας την απονομή, ο πρόεδρος της επιτροπής Νόμπελ επισήμανε
την αξία του κοινού αγώνα υπέρ της εκπαίδευσης και εναντίον του εξτρεμισμού,
ενός Ινδού και μιας Πακιστανής, δύο εθνοτήτων που βρίσκονται χρόνια σε
σύγκρουση.
O Kailash Satyarthi ηγήθηκε ειρηνικών συγκεντρώσεων και διαδηλώσεων ενάντια
στην οικονομική εκμετάλλευση των παιδιών. Έδωσε μεγάλες μάχες απέναντι
σε φαινόμενα παιδιού trafficking, απεγκλωβίζοντας πολλά παιδιά από τα δίκτυα
εκμετάλλευσης που τα μετατρέπουν σε σκλάβους.
Η Malala Yousafzai έγινε ευρύτερα γνωστή όταν έπεσε θύμα μιας οργανωμένης
επίθεσης των Ταλιμπάν επειδή επέμενε να πηγαίνει στο σχολείο αν και κορίτσι.
Η ίδια δηλώνει πως συνεχίζει να αγωνίζεται για το δικαίωμα όλων των παιδιών,
ανεξαρτήτως φύλου, στη συμμετοχή και τη διαμόρφωση του μέλλοντος τους.

O  μικρός Φρανκ αρχιτέκτονας

Ο ΜΙΚΡΟΣ ΦΡΑΝΚ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΑΣ του Φρανκ Βίβα
Απόδοση: Χρήστος Μπουλώτης

Αγαπητοί φίλοι,

Με γνώμονα ότι η αγάπη για τον αρχαίο κόσμο, την αρχιτεκτονική και γενικότερα την τέχνη δεν εμφυτεύεται ξαφνικά σε ώριμες ηλικίες, αλλά ξεκινά από την παιδική, εγκαινιάζουμε μια νέα σειρά για παιδιά, που έχει ως στόχο τη μύησή τους στα θεματικά αυτά πεδία. Η μετάδοση της γνώσης δεν θα γίνεται με πληκτικό τρόπο, αλλά θα χτίζεται βαθμιαία, συχνά με μυθοπλαστικά εργαλεία και χιούμορ, καθιστώντας έτσι τα παιδιά ενεργητικούς αναγνώστες και καλλιεργώντας την αγάπη τους για το παρελθόν, που εκβάλλει δημιουργικά και στις μέρες μας.
Η σειρά αυτή, πλούσια εικονογραφημένη, θα περιλαμβάνει κείμενα καταξιωμένων συγγραφέων, Ελλήνων και ξένων.
 
Το πρώτο βιβλίο της παιδικής σειράς είναι Ο ΜΙΚΡΟΣ ΦΡΑΝΚ, ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΑΣ του Φρανκ Βίβα σε συνεργασία με το ΜοΜΑ (Museum of Modern Art) της Νέας Υόρκης και σε απόδοση Χρήστου Μπουλώτη.
 
 Π Α Ρ Ο Υ Σ Ι Α Σ Η  

Η παρουσίαση του βιβλίου θα γίνει
την Πέμπτη 16 Οκτωβρίου 2014
στις 7 μμ
στο Μουσείο Μπενάκη στο Κολωνάκι.
Θα μιλήσουν ο συγγραφέας,
ο εκδότης του ΜοΜΑ Christopher Hudson και ο επιμελητής της παιδικής σειράς Χρήστος Μπουλώτης.



Μικρό χαιρετισμό θα απευθύνει ο Thomas J. Pierce, Διευθυντής Δημοσίων Υποθέσεων της Πρεσβείας της Αμερικής.


 
 Ε Ρ Γ Α Σ Τ Η Ρ Ι   Φ Ρ Α Ν Κ   Β Ι Β Α 

Στις 18 Οκτωβρίου 2014 στις 12 το μεσημέρι θα μεταμορφώσουμε το βιβλιοπωλείο του Εκδοτικού οίκου σε Εργαστήρι του Φρανκ Βίβα
και τα παιδιά με τη συνδρομή του συγγραφέα θα δημιουργήσουν δικές τους πόλεις.
Την ίδια μέρα ο συγγραφέας θα υπογράψει βιβλία στους μικρούς του φίλους.

Σας περιμένουμε με χαρά.


 
Copyright © 2014 Εκδοτικός Οίκος ΜΕΛΙΣΣΑ, All rights reserved.
www.melissabooks.com
Εκδοτικός Οίκος ΜΕΛΙΣΣΑ
Σκουφά 58
Αθήνα, Αττική 10680
Greece

Τετάρτη 8 Οκτωβρίου 2014

All Can Code!

Τρέξε Μάρκο: Ο προγραμματισμός, παιχνίδι για παιδιά 6-12 ετών

Τρέξε Μάρκο: Ο προγραμματισμός, παιχνίδι για παιδιά 6-12 ετών
H εφαρμογή είναι διαθέσιμη σε 13 γλώσσες, μεταξύ των οποίων και η ελληνική.
 
H AllCanCode, μια καινοτόμος νεοφυής επιχείρηση που υποστηρίζει με θέρμη πως όλοι μπορούν να μάθουν να γράφουν κώδικα, θα κάνει μια επίδειξη της μυστικής της συνταγής στις 18 και 19 Οκτωβρίου 2014 στο κέντρο της Αθήνας. Ταυτόχρονα, αναλαμβάνει την πρόκληση να αποδείξει ότι τα παιδιά ακόμα και έξι μόλις ετών, τα οποία μπορούν να συμμετέχουν ενεργά στην εκδήλωση αυτή, μπορούν να συλλαβίσουν την δική της γλώσσα προγραμματισμού, χέρι-χέρι με τον «Μάρκο».

  • Η συμμετοχή στην εκδήλωση στον νεότευκτο κόμβο καινοτομίας και επιχειρηματικότητας, InnovAthens στην Τεχνόπολη Αθηνών, Πειραιώς 100, είναι δωρεάν.
  • Σάββατο 18 και Κυριακή 19 Οκτωβρίου 2014
  • 10:00-18:00 Στον χώρο τα παιδιά μπορούν να παίξουν το παιχνίδι σε ατομικές συσκευές
  • 12:00-14:00 Ομαδική εκπαιδευτική δραστηριότητα ανά 25-30 λεπτά
  • 16:00-18:00 Ομαδική εκπαιδευτική δραστηριότητα ανά 25-30 λεπτά
  • Σε όλη την διάρκεια της παραμονής τους στον χώρο της εκδήλωσης τα παιδιά θα πρέπει να συνοδεύονται από τους γονείς τους. Στην εκδήλωση θα μοιραστούν αναμνηστικά δώρα και θα κληρωθούν συλλεκτικά μπλουζάκια.
Για το «Τρέξε Μάρκο», η AllCanCode έχει αναπτύξει την δική της, οπτική, γλώσσα προγραμματισμού και με αυτήν επιχειρεί να μετατρέψει την εκμάθηση των βασικών εννοιών της επιστήμης της πληροφορικής σε παιχνίδι. Αφηγείται ένα παραμύθι που έγραψε ειδικά για αυτό τον σκοπό ο βραβευμένος συγγραφέας παιδικής λογοτεχνίας κος Κώστας Χαραλάς (Το μυστήριο της Ανομβρίδας, Ο δράκος που τρώει τα παιχνίδια, Ο πιο καλός οδοντίατρος του κόσμου, Ο Ανεμόμυαλος, Η συγγνωμομηχανή κ.ά.) και εικονογράφησε η έμπειρη Έρση Σπαθοπούλου.

Αν και υπάρχουν «οπτικές» γλώσσες προγραμματισμού που απευθύνονται σε παιδιά, όπως η εξαιρετικά διαδεδομένη Scratch, η AllCanCode διέκρινε πως τα παιδιά δεν θα έπρεπε να περιορίζονται στην «άσκοπη μετακίνηση ενός sprite σε μια λευκή οθόνη», όπως λέει στο tech.in.gr ο επικεφαλής του εγχειρήματος, κος Κώστας Καρολεμέας. Έτσι, αποφάσισε με την συνδρομή του μικρού -και άρα απαιτητικού- γιου του, να κάνει την μέθοδο προγραμματισμού με τα τουβλάκια drag and drop, μια περιπέτεια «επικών διαστάσεων», ένα παιχνίδι, που διασκεδάζει και επιβραβεύει το παιδί, ενώ ταυτόχρονα αναπτύσσει την αναλυτική και την συνθετική του σκέψη.

Τρέξε Μάρκο, Τρέξε!

Οι επίδοξοι μικροί προγραμματιστές αναλαμβάνουν το ρόλο του Μάρκου και εμπλέκονται σε μια περιπέτεια όπου πρέπει να οδηγηθούν στον θησαυρό καθοδηγώντας τον ήρωα κυριολεκτικά βήμα προς βήμα. Μόνο που, αντί να σύρουν το ποντίκι (σε PC μέσω Web app) ή το δάκτυλό τους (ως app για Android και iPad) στην οθόνη, όπως κάνουν συνήθως στα «άλλα» παιχνίδια, τα παιδιά καλούνται να τοποθετήσουν στην σειρά τις απαραίτητες εντολές για την κίνησή του.

Το παιχνίδι έχει αναπτυχθεί έτσι ώστε τα παιδιά να διακρίνουν τι εξυπηρετούν οι εντολές και εισάγονται σταδιακά στα άδυτα της αλγοριθμικής σκέψης. Το κάνουν μάλιστα εύκολα και γρήγορα, αφού «είναι πολύ βαρετό να επανατοποθετείς την εντολή «προχώρα μπροστά» πέντε φορές, όταν μπορείς να πεις στον Μάρκο να την επαναλάβει 5 φορές». Γρήγορα, διακρίνουν την χρησιμότητα των βρόχων (loop), των μεταβλητών (parameters) και των συνθηκών (when) ή του συνδυασμού των (repeat when) και, σε προχωρημένο επίπεδο, φτάνουν να υλοποιούν αλγόριθμους που οι σημερινοί προγραμματιστές διδάχτηκαν στα φοιτητικά τους χρόνια...



Το AllCanCode app είναι οργανωμένο σε επίπεδα, χωρίς λογικά κενά, από την μία έννοια στην άλλη, όπως είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε πλάι σε ένα 9χρονο παιδί που δοκίμασε μια πρώιμη έκδοση της εφαρμογής και ολοκλήρωσε με ευχαρίστηση το πρώτο έως και το 10ο επίπεδο, χωρίς προηγούμενη εμπειρία στον προγραμματισμό. «Πότε θα δούμε τις επόμενες πίστες;!», είπε με αγωνία στον ψηλό προγραμματιστή ο μικρός Κωστής για να βεβαιωθεί ότι θα φέρει την αποστολή του εις πέρας.

Το παιχνίδι απαιτεί λογική σκέψη και το πρώτο που καλείται να κάνει το παιδί είναι να διακρίνει το μοτίβο των γραφικών που σχεδίασε ο Game Designer, Βαγγέλης Μπαγιαρτάκης, και να φτιάξει το πρώτο του κομμάτι κώδικα με εντολές στην γλώσσα του, όπως «προχώρα μπροστά», «στρίψε δεξιά/αριστερά», κ.ά. (η εφαρμογή είναι διαθέσιμη σε 13 γλώσσες). Σταδιακά, η πολυπλοκότητα αυξάνεται, αν και είναι φανερό ότι οι δημιουργοί της εφαρμογής έχουν δώσει ιδιαίτερη προσοχή στον ρυθμό με τον οποίο εισάγουν νέες έννοιες, ώστε να μην αποθαρρύνουν τα παιδιά.

Δεν είναι απαραίτητο να θέλετε να γίνει το παιδί σας προγραμματιστής,-τρια. Όπως έχουν πολλές φορές επισημάνει καθηγητές πληροφορικής στην Ελλάδα και αλλού, η επιστήμη της πληροφορικής διδάσκει μια διαφορετική μέθοδο επίλυσης προβλημάτων και αυτό το προσόν είναι χρήσιμο σε όλες τις επιστήμες.

Μπορείτε να κατεβάσετε το AllCanCode σε tablet με Android και το επίσημο appstore, Google Play Store. Σύντομα, η εφαρμογή θα είναι διαθέσιμη και σε άλλα καταστήματα εφαρμογών για Android, καθώς και για Apple iPad (Run Marco, AllCanCode). Μπορείτε επίσης να παίξετε με το Μάρκο από το πρόγραμμα πλοήγησης στο Ίντερνετ, κάνοντας κλικ στο http://marco.allcancode.com/ και από τον Chrome, μέσω του Chrome Web Store.

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα 2014

To διάστημα 11 - 17 Οκτωβρίου θα πραγματοποιηθούν σε όλη την Ευρώπη, εκατοντάδες εκδηλώσεις με σκοπό την προβολή την έννοια του προγραμματισμού σε παιδιά και μεγάλους. Η πρωτοβουλία έχει προσελκύσει την υποστήριξη κινημάτων προγραμματισμού και εκπαίδευσης, όπως τα CoderDojo και RailsGirls, καθώς και σημαντικών εταιρειών τεχνολογίας και πληροφορικής όπως οι Rovio (Angry Birds), Microsoft, Google, Telefonica, Liberty Global και Facebook.
Σε κάθε χώρα, ένας ή περισσότεροι πρεσβευτές της Code Week Europe προσφέρθηκαν να αποτελέσουν το βασικό σημείο επαφής για την Εβδομάδα Κώδικα και να διαδώσουν το όραμα της πρωτοβουλίας. Μέχρι στιγμής η χώρας μας είναι ανάμεσα στις πρώτες από άποψη εκδηλώσεων, επισημαίνει η AllCanCode.
Δείτε τι άλλο γίνεται στην Ελλάδα την Εβδομάδα Κώδικα 2014 στο http://events.codeweek.eu/ και... καλή διασκέδαση!
Ανθή Παναγιωτάκη, @anthi