Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2013

Ανακοίνωση Συλλόγου για τα τεκταινόμενα στην παιδεία και στο σχολείο μας


Μεταμόρφωση, 16 Σεπτεμβρίου 2013

Aγαπητοί γονείς

Εδώ και τέσσερα χρόνια παρακολουθούμε υπομονετικά μια διαρκή «επιχείρηση», από την πλευρά του όποιου κυβερνητικού σχήματος νέμεται την εξουσία στη χώρα μας, με στόχο τις μεταρρυθμίσεις, δηλαδή την αποκαλούμενη μείωση του Δημόσιου τομέα, τον εξορθολογισμό της λειτουργίας του, την ελαχιστοποίηση των δαπανών και την αξιοποίηση στο έπακρο του έμψυχου εργασιακού δυναμικού.
Οι παραπάνω έννοιες δεν χρειάζονται ιδιαίτερη επεξήγηση εφόσον η ερμηνεία τους μας βρίσκει όλους, σε γενικές γραμμές, σύμφωνους. Κατά συνέπεια, ελαχιστοποιείται η υποκειμενική διάσταση. Ωστόσο, είναι απολύτως αντικειμενική τόσο η αναγκαιότητα όσο και ο τρόπος που θα μπορούσε να έρθει σε πέρας μια τέτοιου είδους μεταρρυθμιστική «επιχείρηση».
Στην προεκειμένη περίπτωση, αφού εκπροσωπούμε Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων, ακόμη και ένας μικρός μαθητής του 1ου Δημοτικού Σχολείου Μετ/σης (του δικού μας Σχολείου), θα μπορούσε με ευκολία να εκφράσει ασφαλή και σαφή άποψη στο ερώτημα «Πόσοι εκπαιδευτικοί χρειάζονται για να λειτουργήσει ένα 12 θέσιο σχολείο, όπως το δικό μας;»
Οι παράμετροι, άλλωστε, δεν αποτελούν και εξίσωση πολλαπλών αγνώστων! Τα δεδομένα είναι απλά: το πρόγραμμα ξεκινάει στις 07.00π.μ., για τους γονείς που ξεκινούν νωρίς την εργασία τους, και τελειώνει στις 16.00, για τους γονείς εκείνους που τελειώνουν την εργασία τους μετά από ένα επίπονο 8ωρο. Πόσες διδακτικές ώρες έχει η μέρα; και ορίστε το αποτέλεσμα. Το αποτέλεσμα αυτό δεν υπάρχει καμία περίπτωση να επιδέχεται συμπίεση προς τα κάτω!
Πριν μερικές μέρες, όμως, διαβάσαμε απόφαση του Υπουργείου Παδείας, σύμφωνα με την οποία απομακρύνονται από το Ολοημέρο (14:00 – 16:00) όσοι μόνιμοι εκπαιδευτικοί το λειτουργούν και αντικαθίστανται από εκπαιδευτικούς «ειδικοτήτων», όπως αποκαλούνται.
Δεν γνωρίζουμε εάν η λέξη «αντικαθίστανται» είναι αυτή που θα έπρεπε να χρησιμοποιηθεί αφού δεν έχουν προσληφθεί ακόμα εκπαιδευτικοί «ειδικοτήτων», καθώς η πρόσληψή τους γίνεται μέσω προγράμματος ΕΣΠΑ το οποίο ακόμη βρίσκεται εν εξελίξει, με άγνωστο το πότε θα τελεσφορίσει.
Στην ουσία ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΑΙ το ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ  στις περισσότερες σχολικές μονάδες, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους εργαζόμενους γονείς που δεν μπορούν να παραλάβουν τα παιδιά τους στις 14:00.
Βέβαια, μέχρι να προσληφθούν οι εκπαιδευτικοί ειδκοτήτων, ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΑΙ παράλληλα και το περίφημο «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ» των Αγγλικών, Γερμανικών, Ηλεκτρονικών Υπολογιστών, Θεατρικών και Καλλιτεχνικών μαθημάτων, που τόσο διαφημίστηκε από την Κυβέρνηση του 2010, αφού οι εκπαιδευτικοί που το στελεχώνουν προέρχονται από την ίδια δεξαμενή!
Ήταν τότε που ο Σύλλογός μας, είχε μιλήσει για «ΕΣΠΑ που ήταν και πέρασε», ζητώντας εγγράφως δέσμευση από το ΥΠΑΙΠΘΑ ότι το «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ» θα εφαρμοσθεί με αρχή, μέση και τέλος, παρέχοντας, παράλληλα, κρατικές πιστοποιήσεις για κάθε θεματική ενότητα που ολοκλήρωνε με επιτυχία ο μαθητής. Δεν πήραμε απάντηση ποτέ!
ΟΙ εκπαιδευτικοί «Ειδικοτήτων» όμως, δεν φαίνονται πουθενά στον προϋπολογισμό του ΥΠΑΙΠΘΑ, πληρώνονται μέσω ΕΣΠΑ και εδώ βρίσκεται είναι η ουσία.
Η πολιτική ηγεσία προβιβάζεται με άριστα 10! από την τρόικα, αφού θεωρητικά κατάφερε να μειώσει τον αριθμό των εκπαιδευτικών, τους οποίους όμως ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ  προσπαθεί  να τους αντικαταστήσει με άλλους που δεν φαίνονται ΠΟΥΘΕΝΑ.
Δεν είναι τελικά υπεράριθμοι οι εκπαιδευτικοί;
Γιατί εάν ήταν δεν θα συζητάγαμε την κατάργηση του ολοημέρου σήμερα!
Είναι αρκετοί αλλά βολεμένοι σε «πολιτικές» θέσεις και τους οποίους το υπάρχον πολιτικό πελατειακό σύστημα δεν θέλει να μετακινήσει;
Εάν συμβαίνει αυτό είναι ακόμη χειρότερο, διότι δείχνει την απανθρωπιά του συστήματος, το οποίο για να προστατέψει τον πελατειακό τρόπο Διοίκησης που έμαθε να χρησιμοποιεί όλα αυτά τα χρόνια αφήνει ξεκρέμαστους τόσο τους εργαζόμενους γονείς όσο και τους μάχιμους εκπαιδευτικούς.
 Κάποιοι λένε ότι η Παιδεία τυλίχθηκε σε ένα απλό λογιστικό φύλλο.
Συμφωνούμε με αυτή την παραδοχή, όμως, εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι παιδεία και λογιστική είναι αλληλένδετες έννοιες. Δεν μπορεί, λόγου χάριν, να αντιστοιχεί ένας δάσκαλος σε κάθε μαθητή, αλλά η πολιτεία είναι ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΗ να ΤΗΡΕΙ έστω το ελάχιστο! Δηλαδή:
Σχολεία έως 250 μαθητές. Όχι πάνω από 20 μαθητές ανά τάξη. Επαρκή χρηματοδότηση. Εξάλειψη εκπαιδευτικών κενών.
Ως γονείς απαιτούμε τα Δημόσια Σχολεία να ανοίγουν αρχές Σεπτέμβρη με όλα όσα χρειάζεται σε έμψυχο δυναμικό και υλικοτεχνική υποδομή, για να λειτουργήσουν απρόσκοπτα.
ΚΑΛΟΥΜΕ όλους τους γονείς να συσπειρωθούν γύρω από τους Συλλόγους Γονέων και να επιβάλλουν την ΚΟΚΚΙΝΗ γραμμή, αυτή που δεν μπορεί να επιβάλλει η Πολιτεία και η υπάρχουσα πολιτική εξουσία.
ΚΑΛΟΥΜΕ τους μάχιμους εκπαιδευτικούς να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους και να πιέσουν τα συνδικαλιστικά τους όργανα να δώσουν στην δημοσιότητα ΟΛΕΣ τις οργανικές θέσεις της χώρας και τον ακριβή αριθμό εκπαιδευτικών που μισθοδοτούνται από το ελληνικό Δημόσιο με μόνιμη εργασιακή σχέση και δεν υπηρετούν σε σχολεία, που είναι η φυσική τους θέση.
ΚΑΛΟΥΜΕ τον ΥΠΑΙΠΘΑ, να πετάξει στα σκουπίδια την συγκεκριμένη εγκύκλιο και να προχωρήσει μαζί με τους μάχιμους εκπαιδευτικούς σε πλήρη εξορθολογισμό του χώρου καλύπτοντας άμεσα τα οργανικά κενά. Επίσης, με τη σειρά του, να δημοσιοποιήσει ακριβές οργανόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας, με ταυτόχρονη απομάκρυνση από αυτό, προς τα σχολεία, όσων εκπαιδευτικών κυκλοφορούν στους διαδρόμους (εάν συμβαίνει κάτι τέτοιο).
Οι γονείς ΔΕΝ θα επιτρέψουμε να πάει η Δημόσια Δωρεάν Παιδεία πιο χαμηλά. Πιάσαμε πάτο και ΔΕΝ μπορούμε να αφήσουμε κάποιους να ξύνουν τον πάτο για να τον πάνε ακόμη χαμηλότερα.
Θα συνταχθούμε με την Ένωση Γονέων και θα προβούμε σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για να αποτρέψουμε την υποβάθμιση του σχολείου μας.
Θα αντιδράσουμε στην κατάργηση του ολοήμερου καθώς και των τμημάτων ένταξης.
Θα αντιδράσουμε στη διαθεσιμότητα που ενδέχεται να προκύψει για τους δασκάλους του σχολείου μας.
Θα αντιδράσουμε στην αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη.
Θα σταθούμε  δίπλα στους μάχιμους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας και θα στηρίξουμε τους αγώνες τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου