Κυριακή 26 Μαΐου 2013

Επιστολή του Προέδρου του Συλλόγου μας προς την Ενωση Γονέων Μεταμόρφωσης


Μεταμόρφωση 26 Απριλίου 2013
Αγαπητή Πρόεδρε, Αξιότιμο Δ.Σ

Την 22-4-13 συμμετείχα και πάλι σε μια Γ.Σ της Ένωσης Γονέων, sequel της παρωδίας που εκτυλλίσεται εδώ και τέσσερα χρόνια που συμμετέχω.

Πρώτο θέμα, για μια ακόμη χρονιά, η κατασκευή του 2ου Λυκείου και δύο ακόμη σχολικών χώρων που χρειάζεται η Μεταμόρφωση. Το γεγονός ότι η πόλη «χρειάζεται» τρεις σχολικούς χώρους δεν το διαπίστωσε το προηγούμενο Προεδρείο της Ένωσης Γονέων, όπως αφήνεται να εννοηθεί σε κάθε επεισόδιο αυτής της φαρσοκωμωδίας, αλλά η διαπίστωση έγινε από την πολιτεία, βάσει πληθυσμιακών κριτηρίων. Το γεγονός ότι η πολιτεία διέγνωσε το πρόβλημα και είναι αυτή που δεν προχωρά στη λύση του είναι κάτι που, πράγματι, θα έπρεπε να απασχολήσει την Ένωση Γονέων αλλά δυστυχώς ο επιφανειακός τρόπος προσέγγισης, με μόνο στόχο την δημιουργία εντυπώσεων και με απώτερο στόχο μικροκομματικά οφέλη, το μόνο που προσέφερε τόσα χρόνια είναι χέρι βοήθειας στους υπόλοιπους δυσκίνητους εκφραστές του συστήματος, που άφησαν την υπόθεση να τελματώσει.
Το προηγούμενο Προεδρείο, κάθε Ανοιξη, όταν άνθιζαν τα λουλούδια και μεγάλωνε η ημέρα, διοργάνωνε μια φιέστα στο Δημοτικό Συμβούλιο, έφερνε το θέμα, έπαιρνε απαντήσεις, που μάλλον ικανοποιούσαν το Προεδρείο, αφού μόνο έτσι εξηγείται το γεγονός ότι όλα ησύχαζαν μέχρι την επόμενη Ανοιξη... όπου αρχίζαμε πάλι από την αρχή.
Κάποιοι Πρόεδροι Συλλόγων Γονέων, συμπεριλαμβανομένου κι εμού, είχαμε ζητήσει να ορίσει το Δ.Σ της Ένωσης Γονέων μια Επιτροπή, που θα είχε ως μοναδικό σκοπό τη διερεύνηση του φακέλου «ανέγερση Σχολικών Χώρων στη Μεταμόρφωση».
Όπως γνωρίζετε, τα έγγραφα έχουν συντάκτη, παραλήπτες και υπογράφοντες. Μόνο έτσι θα μπορούσαμε να εντοπίσουμε τον υπεύθυνο της κωλυσιεργίας και να προωθήσουμε λύσεις μέσω συγκεκριμένου και τεκμηριωμένου σχεδίου δράσης.

Δεύτερο θέμα. Οι αλλαγές που προωθούνται από το Υπουργείο Παιδείας και θα φέρουν συγχωνεύσεις σχολείων και αύξηση των μαθητών ανά τάξη. Δεν υπάρχει λόγος να συζητάμε τέτοιου είδους θέματα. Το μόνο που έχουμε υποχρέωση να κάνουμε είναι να ΔΡΑΣΟΥΜΕ. Θυμάμαι τις υποσχέσεις της Διαμαντοπούλου περί ανώτατου αριθμού 25 μαθητών (+/- 10%) ανά τάξη. Θα μου πείτε, εάν κρίνουμε το πολιτικό διαμέτρημα της εν λόγω αποτυχημένης κυρίας, μπορεί εύκολα να υπολογίσει κανείς την αξία της υπόσχεσης. Σας θυμίζω ότι τα μικρά σχολεία και τα ολιγομελή τμήματα είναι κοινοτική οδηγία από το 2006!!! Από τη στιγμή που η οδηγία υιοθετήθηκε από την ελληνική πολιτεία, αυτομάτως σημαίνει ότι εξαντλήθηκε η συζήτηση, κοστολογήθηκε και αποφασίσθηκε. Οι ίδιοι που πήραν τότε τις όποιες αποφάσεις έρχονται να επιβεβαιώσουν το χαρακτηρισμό «άσχετοι και επικίνδυνοι» που τους αποδίδει ο λαός και σήμερα κλείνουν σχολεία, διαλύουν τα ειδικά σχολεία, αναγκάζουν τα παιδιά να μετακινούνται 25 χιλιόμετρα για να πάνε το πρωί σχολείο.
Εάν κάποιοι θεωρούν κάτι τέτοιο απλά «αναστάτωση», όπως ο έτερος σούπερ επιτυχημένος Υπουργός Παιδείας Κος Σπηλιωτόπουλος πριν δυο χρόνια, μπορούμε να συνεχίσουμε να το συζητάμε, χάνοντας κι άλλο χρόνο αλλά πιστεύω ακράδαντα ότι πρέπει να δράσουμε και, μάλιστα, άμεσα.

Στην χθεσινή συνέλευση αποφασίσαμε να κάνουμε την αρχή με ένα ψήφισμα.

Πολύ ωραία, αν και η λέξη ηχεί ώς αστείο ανέκδοτο στα αυτιά μου, ίσως αποτελεί ένα ξεκίνημα.
Τότε, λοιπόν, ο πρώην Πρόεδρος της Ένωσης Γονέων  και νύν μέλος, επικεφαλής της «αντιπολίτευσης» (τρομάρα μας) , «ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΑΞΗ» την ονόμασαν (δύο άνθρωποι είναι όλοι κι όλοι), προτείνει στο ψήφισμα εκτός από τα όχι στις συγχωνεύσεις και στα μεγάλα τμήματα να προστεθεί η φράση :
«Αθρώες Προσλήψεις Εκπαιδευτικών» !!!!
Με αυτόν τον τρόπο, αμέσως, εξαφανίζει κάθε σοβαρότητα, υποβαθμίζει τον όποιο αγώνα και για μια ακόμη φορά, παραμένει πιστός αρωγός ενός συστήματος, που κατά τα άλλα θέλει να πιστεύουμε ότι αντιπαλεύει ενώ εμπράκτως αποδεικνύει ότι είναι ο πιο συνεπής εκφραστής του.
Εάν αυτοί οι άνθρωποι έχουν γνώση των θεμάτων παιδείας και έχουν μελετήσει σοβαρά τα σχετικά ζητήματα, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι το φάρμακο είναι: «Αθρώες Προσλήψεις Εκπαιδευτικών», δεν μπορεί.... σίγουρα θα γνωρίζουν ότι νησί του Αιγαίου με ένα μόνο σχολείο δικαιολογούσε 40 οργανικές θέσεις (sic!) και διάφορα τέτοια ευτράπελα ανά την Επικράτεια, που δημιουργήθηκαν ελέω πελατειακού πολιτικού συστήματος προς εξυπηρέτηση υμετέρων.
Κλείνουν τα μάτια;
Θέλουν την πίτα ολόκληρη και τον σκύλο χορτάτο;
Εάν και,  ως γονείς δεν μας αφορούν θέματα εκπαιδευτικών αλλά θέματα σχολείων, παρόλα αυτά , θα περίμενα τουλάχιστον να ζητήσουμε εξορθολογισμό σε όλα τα επίπεδα.
Θα περίμενα να προστατεύσουμε τους δάσκαλους των παιδιών μας παλεύοντας μαζί τους για τη θέσπιση αντικειμενικών κριτηρίων αξιολόγησης και μεταθέσεων. Προτάσεις, άλλωστε, υπάρχουν όπως είχα πεί και πέρυσι, τόσο από τον χώρο των Εκπαιδευτικών όσο και από αυτόν των Γονέων. Βέβαια, δεν έχουν καμμία σχέση με τα όσα επιθυμεί ο πρώην Πρόεδρος της Ενωσης Γονέων Μεταμόρφωσης.
Θα περίμενα βοηθήσουμε το μάχιμο εκπαιδευτικό να αντιπαλέψει τον «τσάτσο» συνάδελφό του με στόχο να προχωρήσουν οι άξιοι.
Θυμάμαι έναν άλλο διάτοντα αστέρα της πολιτικής, τον Αλευρά, ο οποίος με χαρακτηριστική ευκολία και ύφος χιλίων καρδιναλίων, διαπίστωνε ότι στην Ελλάδα οι δάσκαλοι είναι υπεράριθμοι!!! Τώρα, ακόμη και με την επικείμενη διεύρυνση του ωραρίου αλλού δεν φτάνουν και αλλού περισεύουν !!!
Εξορθολογισμός, λοιπόν, σε όλα τα επίπεδα!!
Αλλά, όπως είπα και παραπάνω, το θέμα αυτό δεν αφορά μια Ένωση Γονέων. Εμείς θέλουμε 20 παιδιά ανά τμήμα και μικρά ευέλικτα σχολεία, όπως προβλέπει ο Νόμος. Βιβλία την 1η Σεπτεμβρίου και απρόσκοπτη λειτουργία των σχολικών μονάδων με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Εάν κάτι τέτοιο μπορεί να επιτευχθεί με έναν ή με δέκα δάσκαλους, είναι πρόβλημα άλλου φορέα και όχι αυτού που εκπροσωπεί γονείς.
Νομίζω ότι οι Γενικές Συνελεύσεις δεν είναι ο χώρος που θα έρχεται ο κάθε πικραμένος να πει τον πόνο του και εμείς υποχρεωτικά θα πρέπει να τον ακούμε.
Ελπίζω με τις δικές σας ενέργειες να διαφυλαχθεί ο θεσμός και να αναγεννηθεί η Ενωση Γονέων Μεταμόρφωσης.
                       


Στρογγυλούδης Γεώργιος

Πρόεδρος Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων
      1ου Δημοτικού Σχολείου Μετ/σης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου