Κυριακή 6 Οκτωβρίου 2013

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ 1ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗΣ



ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ : ΣΑΒΒΑΤΟ 19 - ΟΚΤ -2013 12:00 - 14:00

ΟΣΟΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΕΓΓΡΑΦΕΙ ΚΑΙ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΝ, ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΠΑΡΕΥΡΕΘΟΥΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΓΓΡΑΦΟΥΝ ΕΠΙ ΤΟΠΟΥ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ 1ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗΣ. 

Διδάσκει η κα Βέρα Κούμπουλα 
Το Εκπαιδευτικό Δράμα είναι μία θεατρική μορφή που έχει όμως καθαρά παιδαγωγικό χαρακτήρα. Χρησιμοποιεί τα εργαλεία του θεάτρου (αυτοσχεδιασμοί, κινητικές ασκήσεις, ασκήσεις ορθοφωνίας, ανακριτική καρέκλα, διάδρομος της συνείδησης κτλ.) ούτως ώστε να εξερευνήσει ένα γνωστικό αντικείμενο και να δώσει την ευκαιρία στα παιδιά, μέσα από οργανωμένες δραστηριότητες, να εμβαθύνουν σ’ αυτό. Μπορεί να εφαρμοστεί σε όλα τα μαθήματα του αναλυτικού προγράμματος, όπως Γλώσσα, Μαθηματικά, Ιστορία και Φυσική. Επιπλέον, στο Εκπαιδευτικό Δράμα, τα παιδιά δεν αναπαριστούν απλώς τις διάφορες πράξεις αλλά διευρύνουν το νόημα των πράξεων αυτών και έπειτα αναστοχάζονται πάνω τους με στόχο την εξαγωγή συμπερασμάτων.

Τον πρώτο μήνα το μάθημα θα περιλαμβάνει αμιγώς θεατρικό παιχνίδι, για να εξοικειωθούν τα παιδιά με τα εργαλεία του, να δημιουργηθούν δεσμοί εμπιστοσύνης ανάμεσα στα μέλη της ομάδας αλλά και για να βρει το κάθε παιδί ξεχωριστά τον δικό του τρόπο έκφρασης και σταδιακά θα ενσωματώνονται και στοιχεία εκπαιδευτικού δράματος.
     
Λόγω των διαφορετικών αναγκών της κάθε ηλικίας,

 δημιουργούνται δύο τμήματα :
ΤΜΗΜΑ "Α" : παιδιά α'-β'-γ' τάξης
ΤΜΗΜΑ "Β" : παιδιά δ’-ε’-στ’ τάξης 


Το μάθημα θα διαρκεί δύο  ώρες, μία φορά την 
εβδομάδα στην αίθουσα τελετών του σχολείου μας





ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΧΕΙ ΩΣ ΕΞΗΣ : 

ΤΜΗΜΑ "Β" : Κάθε Πέμπτη 17:00 - 19:00

ΤΜΗΜΑ "Α" : Κάθε Σάββατο 12:00 - 14:00


ΕΤΗΣΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΣ


ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ Α’-Β’-Γ’ ΔΗΜΟΤ.
ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ Δ’-Ε’-ΣΤ’ ΔΗΜΟΤ.
ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ Α’-Β’-Γ’ ΔΗΜΟΤ.
ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ Δ’-Ε’-ΣΤ’ ΔΗΜΟΤ.

ΟΚΤΩΒΡΗΣ

ΦΛΕΒΑΡΗΣ


Θεατρικό παιχνίδι, μουσικοκινητικές ασκήσεις, ορθοφωνία, ελεύθεροι αυτοσχεδιασμοί, ασκήσεις για την μελέτη του ρυθμού
Θεατρικό παιχνίδι, μουσικοκινητικές ασκήσεις, ορθοφωνία, ελεύθεροι αυτοσχεδιασμοί, ασκήσεις για την μελέτη του ρυθμού
1η εβδομάδα:Εκπαιδευτικό Δράμα «Το μόνο της ζωής μου ταξίδι»
Θέμα: Το ψέμα και οι επιδράσεις του
Εκπαιδευτικό Δράμα «Το μόνο της ζωής μου ταξίδι»
Θέμα: Η παιδική εργασία

ΝΟΕΜΒΡΗΣ

2η εβδομάδα:Εκπαιδευτικό Δράμα «Τα καινούρια ρούχα του αυτοκράτορα»
Θέμα: Το θάρρος της γνώμης μας
Εκπαιδευτικό Δράμα «Τα καινούρια ρούχα του αυτοκράτορα»
Θέμα: Το θάρρος της γνώμης μας

1η εβδομάδα:Εκπαιδευτικό Δράμα «Η μιλιά πού έδινε»
Θέμα: Η σημασία της ανιδιοτελούς προσφοράς
[Η γραμμική (σε σχέση με τον χρόνο) αφήγηση] 
Εκπαιδευτικό Δράμα «Όλα είναι κύκλος»
Θέμα: Ποιά «πράγματα» έχουν αξία για μας
[Η γραμμική αλλά και πιο σύνθετες μορφές αφήγησης (flash back, άλμα στο μέλλον, παράλληλες δράσεις κτλ)]
3η εβδομάδα:Μάθημα δημιουργικής γραφής
Μάθημα δημιουργικής γραφής

2η εβδομάδα:Εκπαιδευτικό Δράμα «Ποιος μπέρδεψε τα πράγματά μου;»
Θέμα: Ποια η στάση μας απέναντι στο λιγότερο και περισσότερο προνομιούχο;
[κατανομές, δημιουργία συνόλων, αντιστοιχίσεις]
Εκπαιδευτικό Δράμα «Ο φαντασμένος»
Θέμα: Η αυτογνωσία της εξωτερικής μας εμφάνισης και η αποδοχή του εαυτού μας
4η εβδομάδα:Εκπαιδευτικό Δράμα «Ο βυθός»
Θέμα: Η σημασία της οικολογίας
[ζώα και φυτά του βυθου]
Εκπαιδευτικό Δράμα «Κι όμως γυρίζει»
Θέμα: Βασισμένο στην ζωή του Γαλιλαίου. Εξετάζουμε τον ρόλο του επιστήμονα
[κίνηση των πλανητών]

3η εβδομάδα:Εκπαιδευτικό Δράμα «Το ασχημόπαπο»
Θέμα: Αλλάζουμε τον μύθο και εξετάζουμε την διαφορετικότητα
Μελετούμε τις κινήσεις των ζώων
Εκπαιδευτικό Δράμα «Άνθρωπος και θάλασσα»
Θέμα: Οι πειρατές, το εμπόριο στα παλαιότερα χρόνια, τα ταξίδια
[ιστορία, γεωγραφία]
ΜΑΡΤΗΣ


4η εβδομάδα:Εκπαιδευτικό δράμα «Υπηρέτης πολλών αφεντάδων»
Θέμα: Μέσα από τις κινήσεις τις commedia dell arte εξετάζουμε τα διάφορα σημεία στίξης

Εκπαιδευτικό Δράμα με θέμα τον κύκλο του νερού
1η εβδομάδα:Εκπαιδευτικό Δράμα «Ο Εγωιστής Γίγαντας»
Θέμα: Η κτητικότητα και η σημασία της κοινωνικής προσφοράς
Εκπαιδευτικό Δράμα «Ο Εγωιστής Γίγαντας»
Θέμα: Η κτητικότητα και η σημασία της κοινωνικής προσφοράς

ΔΕΚΕΜΒΡΗΣ

2η εβδομάδα:Εκπαιδευτικό Δράμα γύρω από το πώς αναπτύσσονται τα φυτά.
Εκπαιδευτικό Δράμα «Τα μαγικά Μαξιλάρια»
Θέμα: Ο περιορισμός των ονείρων ισοδυναμεί με τον περιορισμό της ελευθερίας

1η εβδομάδα:Εκπαιδευτικό Δράμα «Στο παζάρι»
[εξερεύνηση των διάφορων τόνων εντάσεων και χρωμάτων της φωνής, παιχνίδια για τις εποχές]
Εκπαιδευτικό δράμα «Ήταν κάποτε ένα μήλο»
[βαρύτητα και συνέπειές της]
3η εβδομάδα:Θέατρο forum: «Είναι απλώς ένα κουμπί»
Θέμα: Τα μέρη ενός υπολογιστή κι η χρήση τους

Θέατρο forum: «Είναι απλώς ένα κουμπί»
Θέμα: internet και μέσα κοινωνικής δικτύωσης

2η εβδομάδα: Θέατρο FORUM «ΤΑ ΚΟΚΚΙΝΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ»
Θέμα: Η εκμετάλλευση
Θέατρο FORUM «ΤΑ ΚΟΚΚΙΝΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ»
Θέμα: Η εκμετάλλευση
4η εβδομάδα:Εκπαιδευτικό Δράμα βασισμένο στον μύθο της Περσεφόνης
Θέμα: Διλλήματα και η στάση μας απέναντι σε αυτά
[4 εποχές]

Εκπαιδευτικό Δράμα «Το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό»
Θέμα: Οικοσυστήματα και καταστάσεις ισορροπίας

3η εβδομάδα:Εκπαιδευτικό Δράμα «Κάλαντα στον Άρη»
Θέμα: Χριστουγεννιάτικες παραδόσεις και το «πνεύμα» των ημερών
Εκπαιδευτικό Δράμα «Κάλαντα στον Άρη»
Θέμα: Πέρα από το «πνεύμα» των ημερών, διερεύνηση ενός ταξιδιού στο διάστημα
[βαρύτητα, έλλειψη οξυγόνου, διαφορετικοί τρόποι κίνησης]
ΑΠΡΙΛΗΣ


ΓΕΝΑΡΗΣ

1η εβδομάδα:Μάθημα δημιουργικής γραφής
Μάθημα δημιουργικής γραφής

2η εβδομάδα:Εκπαιδευτικό Δράμα εμπνευσμένο από τον μύθο του Νάρκισσου και της Ηχούς
[σημεία και άξονες συμμετρίας, αντηχήσεις]
Εκπαιδευτικό Δράμα εμπνευσμένο από τον μύθο του Νάρκισσου και της Ηχούς
[σημεία και άξονες συμμετρίας, αντηχήσεις]
2η εβδομάδα:Εκπαιδευτικό Δράμα «Ο Ίκαρος»
Θέμα: Η περιέργια, η επιθυμία για εξερεύνηση
[μύθος Ίκαρου]
Εκπαιδευτικό Δράμα «Η Βαλίτσα»
Θέμα: Η μετανάστευση, ο ξεριζωμός

3η εβδομάδα: Μάθημα δημιουργικής γραφής
Μάθημα δημιουργικής γραφής
ΜΑΗΣ

4η εβδομάδα:Εκπαιδευτικό Δράμα «Σταγόνα εσύ superstar»
Θέμα: Το νερό κι η σημασία του
[οι διάφορες μορφές του νερού]
Θέατρο Forum «Είμαι κι εγώ εδώ»
Θέμα: Ο κοινωνικός αποκλεισμός και πως αντιμετωπίζουμε το “bullying”.
Σχέσεις θύματος-θύτη
Προετοιμασία «παράστασης» βασισμένης στους αυτοσχεδιασμούς που όλο το χρόνο προέκυψαν από τα παιδιά

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου